Halkla İlişkiler ve Tanıtım Müdürlüğü -

Sınav Kaygısının Nedenleri ve Kaygı ile Baş Etme Yöntemleri

gelişim üniversitesi
  1.   Halkla İlişkiler ve Tanıtım Müdürlüğü
  2. Haberler


Sınav Kaygısının Nedenleri ve Kaygı ile Baş Etme Yöntemleri



İstanbul Gelişim Üniversitesi Öğretim Görevlisi Selin Kalabaş tarafından Afyon TED Koleji Anadolu Lisesi öğrencilerine yönelik olarak “Sınav Kaygısının Nedenleri ve Kaygı ile Baş Etme Yöntemleri” konulu online seminer gerçekleştirdi.

Öğr. Gör. Selin Kalabaş, sınavın ne olduğu, yüklenilen anlamı ve yarattığı kaygılar hakkında açıklama yaparak, sınav kaygısının belirtileri hakkında bilgi verdi. Sınav kaygısının; zihinsel, duygusal belirtilerinin olmasının yanında davranışsal tepkileri de doğurduğunu belirtti.

Sınav kaygısının işlevsel bir yönünün de bulunduğunun altını çizen Kalabaş, az miktarda olan kaygının kişiyi daha çok çalışmaya teşvik edeceğini, ertelemeleri ve boşa harcanacak zamanları önlediğini böylelikle sınav sürecinde adayları daha konsantre tutabileceğini belirtti. Uzmanlar tarafında istenilebilecek kaygı düzeyinin üzerinde oluşabilecek kaygının da temel nedenlerine değinen Kalabaş;
  • Sınava yüklenen olumsuz anlamlar
  • Konulara hakim olmama
  • Plansız, programsız çalışma
  • Başarabileceğine inanamama ve
  • Çevresinden alabileceğini negatif enerjinin kaygı düzeyini yükseltebilecek nedenler olabileceğine değindi.
Sınav kaygısının dezavantaj olabileceği düzeye ulaştığında, adayların olumsuz düşüncelerden, başaramayacağı gibi aklında yer edinen düşüncelerden kurtulup, kendine hakim olması ve başarabileceğini kendine inandırması gerektiğini belirten Kalabaş, ayrıca bu dönemlerde doğru nefes alma, egzersiz hareketleriyle duygu durumundan uzaklaşabileceğini belirtti.

Kırk dakika süren ve 80 katılımcının olduğu yayının sonunda Öğr. Gör. Selin Kalabaş, öğrencilerden gelen soruları cevaplandırarak seminerini sonlandırdı.

Haberler